4 Kasım 2016 Cuma

Sergi, Kavramsal Sanat, Performans Sanatı, Mail art ve Enstalasyon

Heyecan dorukta! Bu, sınıf olarak açtığımız 2. sergimiz. 

Öncesinde ilk sergiden biraz bahsedecek olursam; Metamorfoz Sergisi. Geçen yıl açtığımız bu sergi, kavramsal sanat üzerine, herkesin kendi çalışmasını ürettiği, katılımın yoğun olduğu bir bienal havasında geçti. İlk sergimiz olduğu için hepimiz çok heyecanlıydık. 
Kavramsal Sanat; sanatçıların kendilerini daha farklı ifade etmek istemesinden doğmuş denilebilir, en kısa öz. Bir tuval üzerine yağlı boya, bir mermeri oyup heykel çıkarma gibi kendilerini alışılageldik sanat eseri biçiminde göstermeyen eserler üretme amacıdır. Bir sanatçı tabi ki hep daha yenisini, daha farklısını, en farklısını bulmalıdır. Teknoloji ve yaşadığımız çağın ilerlemesi gereği sanat da bu yönde gelişmek zorunda... Hep aynı kalan sanat, unutulmaya mahkum... 

Buradan yola çıkışla, benim kavramsal sanat üzerine sergideki konu seçimim Göreceli Duvar ismini verdiğim çalışmam, içimizdeki duvarlarımız; prensiplerimiz, aşamadığımız engellerimiz ile ilgili.

    Herkesin prensipleri vardır kendi içinde. Aşamadığı, engelleri, kuralları vardır. İşte ben bu duvarı hepimizin içinden çıkardım, aldım, koca galerinin ortasına koydum! 

    Nasıl yani ?

    Arkadaşlarımın yardımıyla falan oturduk okulda, heykel atölyesinde bir duvar ördük. Sonra bu duvara, kendi içimdeki tüm engelleri astım. Yazıysa yazı yazdım, fotoğrafsa fotoğrafı astım, atamadığım bir eşyaysa onu astım ve daha nicesi... Duvarın üstü doldu taştı. 

    Performans sanatını da aldım işin içine ve dedim ki, sergiye gelen herkes duvarıma tüm engellerini yazsın. Kendinizi kısıtlayan her şeyden kurtulun dedim... 

    Aslında bu beni korkuttu. Kimse bir şey yazmaz diye düşünmüştüm. Çekinilir, saçma bulunur gibi... Ama inanın hiç öyle olmadı.

    Sergi sonunda duvarın başına geçip etrafında dolanmaya başladığımda öyle yazılar gördüm ki... Kimisi gerçekten engellerini yazmış, kimisi kurtulmak için ne yapmamız gerektiğini, kimisi o an neler hissettiğini... 
    Çok mutlu eden, tecrübe katan bir sergi olmuştu...


   Gelelim şimdiki sergiye.
   Bu mail art ve enstalasyon konulu bir sergi. Salı günü açılacak, o yüzden şuan elimde bir afiş olmadığı için gösteremiyorum. Bu sebeple sergi ismine de daha karar vermedik. Sergiden sonra yine onunla da ilgili bir yazı paylaşacağım.

   Beklerim arkadaşlar, bekleriz...

   Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Resim Binası, Galeri Eylül'de, saat 12:00'de. (Vize haftası dolayısıyla böyle bir saat maalesef.)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder